[Profs Mat:6130] Jornal Internacional de Estudos em Educação Matemática

Prezados Colegas,
 
Jornal Internacional de Estudos em Educação Matemática acaba de publicar seu último número em http://periodicos.uniban.br/index.php/JIEEM.
Convidamos a navegar no sumário da revista para acessar os artigos .
Agradecemos seu interesse em nosso trabalho,
 
We are pleased to announce the launch of a new issue of the International Journal for Studies in Mathematics Education- IJSME (JIEEM).
The IJSME is an open journal in the field of mathematics education. Our aim is to publish articles regarding a variety of themes that could reflect different research approaches within the field.
In order to accentuate a wide-ranging of research papers, and to reach as many researchers as possible, we accept for submission articles in Portuguese, English, French and Spanish.
This journal is a semi-annual and peer-reviewed professional academic research journal. Two reviewers evaluate submitted articles before publishing.

Jornal Internacional de Estudos em Educação Matemática

Vol. 5, No 1 (2012)
Editorial
       Rosana Nogueira de Lima and Janete Bolite Frant
THEORIE DE L'ACTIVITE ET DIDACTIQUE, POUR L'ANALYSE CONJOINTE DES ACTIVITES DE L'ENSEIGNANT ET DE L'ELEVE
       Janine Rogalski
ARITHMETIC WORD PROBLEMS AND ALGEBRA WORD PROBLEMS
       Pedro Franco de Sá and John Andrew Fossa
IMPLICAÇÕES E APLICAÇÕES DA TEORIA DAS REPRESENTAÇÕES SEMIÓTICAS NO ENSINO DO CÁLCULO
       Regis Vieira Francisco
STUDENTS' ATTITUDES TOWARDS GEOMETRY: A CROSS-SECTIONAL STUDY
       Yüksel Dede
SUPPORTING MEANINGFUL INITIAL LEARNING OF THE ASSOCIATIVE PROPERTY: CROSS-CULTURAL DIFFERENCES IN TEXTBOOK PRESENTATIONS
       Meixia Ding
UNA PROPUESTA PARA LA INTRODUCCIÓN DE LAS CONCEPCIONES SUBJETIVA Y AXIOMÁTICA DE LA PROBABILIDAD EN LA UNIVERSIDAD
       José Ignacio Barragués Fuentes, Jenaro Guisasola Aranzabal
 
Editors: Janete Bolite Frant and Rosana Nogueira de Lima

Janete Bolite Frant, PhD
LOVEME Lab
UNIBAN
janetebf@gmail.com


*******************************************************




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comentários:

Postar um comentário