Já estou inscrito, e muito curioso sobre o curso.
Acho a proposta muito interessante e ao mesmo tempo muito difícil, pois ensinar um conteúdo, por mais complexo que seja, é uma tarefa relativamente simples. Por outro lado, ensinar uma forma de pensar me parece bem mais desafiador. E é isso que o curso abaixo parece propor.
Sempre tive consciência de que a atividade matemática requer uma forma de pensar diferenciada, que algumas pessoas parecem possuir intuitivamente e outras não. É como se fosse um talento especial, algo como o talento musical por exemplo. O que me fascina sobre o curso abaixo é a ideia de que esta forma de pensar possa ser ensinada. Será mesmo possível?
Abraços.
Hugo Fernandes.
--About the Course
The goal of the course is to help you develop a valuable mental ability – a powerful way of thinking that our ancestors have developed over three thousand years.Mathematical thinking is not the same as doing mathematics – at least not as mathematics is typically presented in our school system. School math typically focuses on learning procedures to solve highly stereotyped problems. Professional mathematicians think a certain way to solve real problems, problems that can arise from the everyday world, or from science, or from within mathematics itself. The key to success in school math is to learn to think inside-the-box. In contrast, a key feature of mathematical thinking is thinking outside-the-box – a valuable ability in today's world. This course helps to develop that crucial way of thinking.The primary audience is first-year students at college or university who are thinking of majoring in mathematics or a mathematically-dependent subject, or high school seniors who have such a college career in mind. They will need mathematical thinking to succeed in their major. Because mathematical thinking is a valuable life skill, however, anyone over the age of 17 could benefit from taking the course.Next session: 17 September 2012 (7 weeks long)Workload: 8-10 hrs/week hours/weekCourse Syllabus
Instructor's welcome and introduction1. Introductory material2. Analysis of language – the logical combinators3. Analysis of language – implication4. Analysis of language – equivalence5. Analysis of language – quantifiers6. Working with quantifiers7. Proofs8. Proofs involving quantifiers9. Elements of number theory
10. Beginning real analysisRecommended Background
High school mathematics.______________________________________________________________
Leo Akio YokoyamaColégio de Aplicação da UFRJDoutorando em Educação Matemática (Matemática Inclusiva) - UNIBAN
Para membros postarem neste Grupo: profmat@googlegroups.com
Para convidar novos membros e ver as contribuições deste Grupo: www.leoakio.com
Vamos testar o Grupo no facebook?
https://www.facebook.com/groups/profsmat/
Para receber um e-mail diário com o resumo das mensagens do dia, ou para cancelar a sua inscrição neste grupo, envie um e-mail para leo.akio@yahoo.com.br
--
Para membros postarem neste Grupo: profmat@googlegroups.com
Para convidar novos membros e ver as contribuições deste Grupo: www.leoakio.com
Vamos testar o Grupo no facebook?
https://www.facebook.com/groups/profsmat/
Para receber um e-mail diário com o resumo das mensagens do dia, ou para cancelar a sua inscrição neste grupo, envie um e-mail para leo.akio@yahoo.com.br






0 comentários:
Postar um comentário