Bom dia colegas!
-- Estou desenvolvendo um pré projeto de doutorado com o tema: Transição do Ensino Médio para o Superior, enfatizando a disciplina de Cálculo 1. Pensei em fazer um estudo de caso, e encontrei esse livro:
http://www.estantevirtual.com.br/b/robert-k-yin/estudo-de-caso-planejamento-e-metodos/4222526647
Estou buscando esses artigos abaixo, se alguém possuir e puder me enviar agradeço.
ADLER, J. Conceptualising resources as a theme for teacher education. Journal of Mathematics Teacher Education, n.3, p. 205-224. 2000.
BROWN, A.L. Design Experiments: Theoretical and Methodological Challenges in Creating Complex Interventions in Classroom Settings. The Journal of the Learning Sciences, v. 2, n.2, p. 141-178. 1992.
CHEVALLARD, Y. Estudar Matemáticas: O elo perdido entre o ensino e a matemática. Porto Alegre: Artmed. 1991.
FIORENTINI, D. Pesquisar práticas colaborativas ou pesquisar colaborativamente? Em Borba, M.C. e Araújo, J.L. (Eds) Pesquisa Qualitativa em Educação Matemática. Coleção Tendências em Educação Matemática, Capítulo II, p. 47-76. Belo Horizonte, Minas Gerais: Autêntica Editora. 2004.
MORENO-ARMELLA, L.; HEGEDUS, S. J.; KAPUT, J. J. From static to dynamic mathematics: historical and representational perspectives. Educational Studies Mathematics, n.68, p. 99-111. 2008.
LABORDE, C.; STRÄSSER, R. Place and use of new technology in the teaching of mathematics: ICMI activities in the past 25 years. ZDM Mathematics Education. 2009.
LAVE, J. Teaching, as Learning, in Practice. Mind, Culture, and Activity, v.3, n. 3. 1996.
OLIVEIRA, A. T. C. C.; FIORENTINI, D. O Lugar das Matemáticas na Licenciatura em Matemática: que Matemáticas e que Práticas Formativas? Bolema. Boletim de Educação Matemática, v. 27, p. 917-938, 2013.
PONTE, J. P. Investigar a nossa própria prática. In GTI (Org), Reflectir e investigar sobre a prática professional, p. 5-28. Lisboa: APM. 2002.
RADFORD, L. (2002) The seen, the spoken and the written: a semiotic approach to the problem of objectification of mathematical knowledge. For the Learning of Mathematics, v.22, n.2, p.14-23. Ontario, Canada: FLM Publishing Association
STEFFE, L. P.; THOMPSON, P. W. 2000. Teaching experiment methodology: Underlying principles and essential elements. In R. Lesh & A. E. Kelly (Eds.), Research design in mathematics and science education, p . 267-307. Hillsdale, NJ: Erlbaum. 2000.
TALL, D.; VINNER, S. Concept image and concept definition in mathematics with particular reference to limits and continuity. Educational Studies in Mathematics, n.12, p.151-169. 1981.
TROUCHE, L. Managing the complexity of human/machine interactions in computerized learning environments: guiding students' command process through instrumental orchestrations. International Journal of Computers for Mathematical Learning, n. 9, p. 281-307. 2004.
BROWN, A.L. Design Experiments: Theoretical and Methodological Challenges in Creating Complex Interventions in Classroom Settings. The Journal of the Learning Sciences, v. 2, n.2, p. 141-178. 1992.
CHEVALLARD, Y. Estudar Matemáticas: O elo perdido entre o ensino e a matemática. Porto Alegre: Artmed. 1991.
FIORENTINI, D. Pesquisar práticas colaborativas ou pesquisar colaborativamente? Em Borba, M.C. e Araújo, J.L. (Eds) Pesquisa Qualitativa em Educação Matemática. Coleção Tendências em Educação Matemática, Capítulo II, p. 47-76. Belo Horizonte, Minas Gerais: Autêntica Editora. 2004.
MORENO-ARMELLA, L.; HEGEDUS, S. J.; KAPUT, J. J. From static to dynamic mathematics: historical and representational perspectives. Educational Studies Mathematics, n.68, p. 99-111. 2008.
LABORDE, C.; STRÄSSER, R. Place and use of new technology in the teaching of mathematics: ICMI activities in the past 25 years. ZDM Mathematics Education. 2009.
LAVE, J. Teaching, as Learning, in Practice. Mind, Culture, and Activity, v.3, n. 3. 1996.
OLIVEIRA, A. T. C. C.; FIORENTINI, D. O Lugar das Matemáticas na Licenciatura em Matemática: que Matemáticas e que Práticas Formativas? Bolema. Boletim de Educação Matemática, v. 27, p. 917-938, 2013.
PONTE, J. P. Investigar a nossa própria prática. In GTI (Org), Reflectir e investigar sobre a prática professional, p. 5-28. Lisboa: APM. 2002.
RADFORD, L. (2002) The seen, the spoken and the written: a semiotic approach to the problem of objectification of mathematical knowledge. For the Learning of Mathematics, v.22, n.2, p.14-23. Ontario, Canada: FLM Publishing Association
STEFFE, L. P.; THOMPSON, P. W. 2000. Teaching experiment methodology: Underlying principles and essential elements. In R. Lesh & A. E. Kelly (Eds.), Research design in mathematics and science education, p . 267-307. Hillsdale, NJ: Erlbaum. 2000.
TALL, D.; VINNER, S. Concept image and concept definition in mathematics with particular reference to limits and continuity. Educational Studies in Mathematics, n.12, p.151-169. 1981.
TROUCHE, L. Managing the complexity of human/machine interactions in computerized learning environments: guiding students' command process through instrumental orchestrations. International Journal of Computers for Mathematical Learning, n. 9, p. 281-307. 2004.
Desde já agradeço,
Fabiana Andrade
Prof. Substituta Cálculo 1 - UFRRJ.
fabianaca@uffrj.br
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